U

Het begint met U.

Wat wilt u leren? Wat wilt u dat uw medewerkers leren? Of uw leerlingen? Vraagt u zich af hoe u uw cursusadministratie beter kunt beheren? Wilt u uw medewerkers certificeren? Of een aansprekende bedrijfsvideo?

Met onze groene achtergrond en kennis en ervaring op het gebied van didactiek en techniek hebben wij alles in huis om leermiddelen te ontwikkelen met een aha-effect. In onze adviezen en ontwerpen gaan we niet uit van enkel digitale leermiddelen. Juist in combinatie met live contactmomenten kunnen digitale leermiddelen en krachtige ervaring bieden.

We gebruiken hiervoor een stappenplan waarin we vragen beantwoorden over onder meer de leervraag, de doelgroep, de leerdoelen, de leerinhoud en allerlei randvoorwaarden zoals techniek en budget. Op basis hiervan maken we in samenspraak met u gefundeerde keuzes.

Wilt u liever zelf e-learning maken en beheren, maar weet nog niet hoe? Geen probleem, wij trainen u zodat u zelfstandig e-learning kunt ontwikkelen, cursusmateriaal kunt plaatsen en cursisten kunt toevoegen in een elektronische leeromgeving. Blijkt het toch wat moeilijker dan gedacht, dan zijn uw e-learning activiteiten bij ons alsnog in goede handen.

E-learning

AHA Leermiddelenbouwers ontwikkelt e-learning. Met e-learning leert de cursist waar en wanneer hij wil en in welk tempo. De cursist kan oefenen zoveel hij wil, in een veilige omgeving zonder dat er iemand op zijn vingers kijkt. Ook de inhoud bepaalt hij zelf, bijvoorbeeld middels een pre-toets. Hij volgt dan alleen die onderwerpen die nog aandacht behoeven.

De flexibiliteit van e-learning bespaart u tijd en geld; u reduceert onder meer trainingstijd, reis- en verblijfkosten. Daarnaast zorgt e-learning voor uniformiteit en consistentie van de aangeboden leerstof. U gaat eenvoudig na of de content volledig en juist is om dit zo nodig aan te (laten) passen.

Wij verrijken onze e-learning graag met multimedia. Zoals video om de cursist met de gevolgen van foutief gedrag te confronteren. Of animaties om ingewikkelde procedures inzichtelijk te maken. Of een interactieve beslisboom om keuzes schematisch weer te geven. We stellen altijd veel vragen, omdat we het belangrijk vinden om de cursist te activeren. Gerichte feedback zet hem vervolgens weer op het juiste spoor.

Wij zijn thuis in de auteurstools Moodle, Lectora en Wordpress, maar programmeren ook zelf. We leveren e-learning op in SCORM en/of HTML-bestanden zodat u ze eenvoudig in uw website of leeromgeving kunt plaatsen.

E-learning

AHA Leermiddelenbouwers ontwikkelt e-learning. Met e-learning leert de cursist waar en wanneer hij wil en in welk tempo. De cursist kan oefenen zoveel hij wil, in een veilige omgeving zonder dat er iemand op zijn vingers kijkt. Ook de inhoud bepaalt hij zelf, bijvoorbeeld middels een pre-toets. Hij volgt dan alleen die onderwerpen die nog aandacht behoeven.

De flexibiliteit van e-learning bespaart u tijd en geld; u reduceert onder meer trainingstijd, reis- en verblijfkosten. Daarnaast zorgt e-learning voor uniformiteit en consistentie van de aangeboden leerstof. U gaat eenvoudig na of de content volledig en juist is om dit zo nodig aan te (laten) passen.

Wij verrijken onze e-learning graag met multimedia. Zoals video om de cursist met de gevolgen van foutief gedrag te confronteren. Of animaties om ingewikkelde procedures inzichtelijk te maken. Of een interactieve beslisboom om keuzes schematisch weer te geven. We stellen altijd veel vragen, omdat we het belangrijk vinden om de cursist te activeren. Gerichte feedback zet hem vervolgens weer op het juiste spoor.

Wij zijn thuis in de auteurstools Moodle, Lectora en Wordpress, maar programmeren ook zelf. We leveren e-learning op in SCORM en/of HTML-bestanden zodat u ze eenvoudig in uw website of leeromgeving kunt plaatsen.

Bedrijfsfilms

Een film die verslag doet van nieuwe ontwikkelingen, die technieken en werkwijzen toont en het verhaal van ondernemers en onderzoekers helder overbrengt. Dat is wat wij beogen met de bedrijfsfilms die we maken. Door onze groene achtergrond weten we de juiste vragen te stellen en snappen we wat in beeld moet en op welke wijze. Wij filmen met moderne camera's in full HD-kwaliteit. Het geluid nemen we op met draadloze microfoons zodat geïnterviewden alle bewegingsvrijheid hebben om zaken aan te wijzen. Voor de voice-overs gebruiken we professionele stemmen.

Elektronische leeromgeving

We zijn uitstekend in staat een elektronische leeromgeving in te richten die past bij uw organisatie en bij uw ambities. Moodle is de meest gebruikte elo ter wereld en telt miljoenen gebruikers. Het is open source waardoor u geen licentiekosten heeft.

In Moodle ontwerpen we voor u cursussen met tekst, beeld, video en animaties. Ook ontwikkelen we opdrachten en toetsen. Interactie tussen cursisten en de docent/ trainer, en tussen cursisten onderling faciliteren we op allerlei manieren. Zo laten we hen discussiëren op een forum of samen aan een wiki werken.

Ook regelen we met Moodle uw administratie, zoals de inschrijving van cursisten, de toewijzing van cursussen en rapportages over hun vorderingen.
Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat wij u trainen om zélf met Moodle te werken. Hoe u Moodle wilt gebruiken en wat u daarin zelf doet of liever uitbesteedt, bespreken we graag met u. Het kan zo simpel of geavanceerd als u zelf wil. Heel eenvoudig is een basisomgeving in uw eigen huisstijl waarin we uw cursusmateriaal plaatsen en cursisten invoeren. Geavanceerder wordt het als u uw medewerkers wilt certificeren of zelf modulair cursussen wilt samenstellen.

Elektronische leeromgeving

We zijn uitstekend in staat een elektronische leeromgeving in te richten die past bij uw organisatie en bij uw ambities. Moodle is de meest gebruikte elo ter wereld en telt miljoenen gebruikers. Het is open source waardoor u geen licentiekosten heeft.

In Moodle ontwerpen we voor u cursussen met tekst, beeld, video en animaties. Ook ontwikkelen we opdrachten en toetsen. Interactie tussen cursisten en de docent/ trainer, en tussen cursisten onderling faciliteren we op allerlei manieren. Zo laten we hen discussiëren op een forum of samen aan een wiki werken.

Ook regelen we met Moodle uw administratie, zoals de inschrijving van cursisten, de toewijzing van cursussen en rapportages over hun vorderingen.
Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat wij u trainen om zélf met Moodle te werken. Hoe u Moodle wilt gebruiken en wat u daarin zelf doet of liever uitbesteedt, bespreken we graag met u. Het kan zo simpel of geavanceerd als u zelf wil. Heel eenvoudig is een basisomgeving in uw eigen huisstijl waarin we uw cursusmateriaal plaatsen en cursisten invoeren. Geavanceerder wordt het als u uw medewerkers wilt certificeren of zelf modulair cursussen wilt samenstellen.

Consultancy

Wij adviseren u graag over leren en ontwikkelen in uw organisatie. Of het nu gaat om de onboarding van nieuwe medewerkers, begeleiding bij toetsconstructie of het opzetten en uitvoeren van een certificeringstraject, bij ons bent u aan het juiste adres.

In onze adviezen en ontwerpen gaan we niet uit van enkel digitale leermiddelen. Juist in combinatie met live contactmomenten kunnen digitale leermiddelen een krachtige leerervaring bieden. Bijvoorbeeld praktijkbijeenkomsten afgewisseld met e-learning en individuele begeleiding op de werkplek. Zo’n mix van verschillende leerinterventies, oftewel blended learning, stellen we zorgvuldig voor u samen. We gebruiken hiervoor een stappenplan waarin we vragen beantwoorden over onder meer de leervraag, de doelgroep, de leerdoelen, de leerinhoud en allerlei randvoorwaarden zoals techniek en budget.

Op basis hiervan verkennen we de mogelijkheden en maken we in samenspraak met u gefundeerde keuzes. Zo weet u waar u aan toe bent en komt u niet voor verassingen te staan.

Voor het MBO pasten wij blended learning toe in een curriculum over ondernemerschap. Het curriculum bestond uit workshops over verschillende type ondernemers, een online game en praktijksessies waarin studenten zelf filmpjes leerden maken. In een digitale leeromgeving wisselden studenten hun ervaringen uit.

Een ander voorbeeld betreft een kwekerij. We adviseerden eerst de leerbehoeften van de medewerkers in kaart te brengen. Het bleek dat de medewerkers onvoldoende praktijkkennis hadden. Natuurlijk startten we daarop een praktijkcursus en pas daarna gingen we door met e-learning. Zo stellen we steeds de beste set van leerinterventies samen om uw organisatiedoelen te bereiken.

 
Stuur een bericht
Loading...