Onze klanten
Al sinds 2006 ontwikkelen wij digitale leeroplossingen voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs. We duiken in specialistische onderwerpen maar richten ons ook op overkoepelende onderwerpen zoals duurzaamheid, hygiëne en veilig werken.
Projecten
Een groot aantal organisaties hebben al gebruik gemaakt van onze kennis en kunde. Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van projecten die we hebben uitgevoerd. Klik op de logo’s voor meer informatie. Meer voorbeelden kunt u vinden in de AgriHolland Academy!
VHG branche-opleiding
Klantvraag:
We willen actualisering van het lesprogramma en een complete leeromgeving inclusief alle lesmodules voor de drie leerjaren van de VHG Brancheopleiding.
Oplossing:
Een leeromgeving ontwikkeld in Moodle, het hele proces begeleid van opstellen van leerdoelen en een goed lesprogramma. Inhoud verzameld en omgevormd tot aantrekkelijke lesmodules in de leeromgeving.
Resultaat:
De cursisten kunnen nu alles in de leeromgeving doen: het bestuderen van lessen, bekijken van instructiefilms, zichzelf trainen met oefentoetsen, de examens afleggen en de cijfers bekijken. Docenten zijn blij met de vermindering van administratieve handelingen en kunnen op de schoolpagina’s hun persoonlijke noot geven aan de inhoud.
Stichting Bedrijfstakgroep Groen Grond Infra (Cumela, AOC's)
Klantvraag:
Voor de mbo-opleidingen Loonwerk en Groene Cultuurtechniek modules ontwikkelen voor studenten in de loonwerksector:
- Bodem, bemesting en teelt
- Houding & Communicatie
- De mestketen
- Techniek & Onderhoud
- Vakkundig, Efficiënt & Kostenbewust werken
- Inzet en bediening machines
- Materialenkennis
- Veiligheid, Regelgeving en Milieu
- Bodem voor cultuurtechniek
Oplossing:
We hebben nieuw lesmateriaal ontwikkeld. De fijne kneepjes worden uitgelegd door ondernemers uit de praktijk, in korte films. Voor elke module is een toets gemaakt. De modules staan in een eigen leeromgeving, maar scholen kunnen ook SCORM-bestanden krijgen die in de eigen leeromgeving van de scholen kan worden gebruikt.
Resultaat:
De modules worden gebruikt in alle opleidingen voor Loonwerk en Groene Cultuurtechniek in Nederland.
Savant Learning Partners
Klantvraag:
Help onze onderwijskundige adviseurs om een e-learning te bouwen met behulp van de authoring tool Lectora.
Oplossing:
De e-learningspecialisten van AHA Leermiddelenbouwers zijn experts in het gebruiken van het programma Lectora. Al 10 jaar maken wij gebruik van deze authoringtool. Samen met de onderwijskundigen van Savant hebben we een plan opgesteld waarmee de onderwijskundigen aan de slag kunnen. Daarnaast springen wij bij als ondersteuning en helpdesk indien gewenst. Bij complexe pagina’s met veel variabelen nemen wij de ontwikkeltaak over.
Resultaat:
De onderwijskundigen leren steeds beter hun weg te vinden in Lectora. Daarnaast zorgen we ervoor dat de klant een goed eindproduct krijgt.
Austrian Development Agency
Klantvraag:
Wij willen middels een samenwerkingsproject een e-learning voor boeren in Nepal laten ontwikkelen. Dit materiaal moet gratis ter beschikking komen voor boeren in heel Nepal.
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers gaat samen met het Nepalese bedrijf MiDas Elearning lesmateriaal ontwikkelen. AHA Leermiddelenbouwers heeft de regie in handen en levert de know-how. Tevens zorgt AHA Leermiddelenbouwers voor het filmen van dierspecifieke zaken. MiDas Elearning vertaalt de informatie naar het Nepalees en distribueert het lesmateriaal op tablets.
Resultaat:
Er zijn lesmodules ontwikkelt voor de sectoren rundvee, pluimvee, varkenshouderij en schapen- en geitenhouderij. De onderwerpen zijn huisvesting, diergezondheid, de opfok, de voeding en marketing. Het lesmateriaal bestaat uit informatie, films en vragen. Tevens is er per hoofdstuk een toets. Ook zit er een vragenbank bij het materiaal waarbij boeren vragen kunnen stellen aan een expert. Het materiaal komt middels een Android app beschikbaar op tablets die aan de boeren worden geleverd. Tevens staan op deze tablets lespakketten voor kinderen die ze op de scholen kunnen gebruiken.
Ausnutria
Klantvraag:
Wij willen een powerpointbestand om laten zetten naar een (inter)actieve e-learning. De Look & Feel van de e-learning moet hetzelfde blijven als in de powerpoint. De e-learning wordt geplaatst in onze eigen leeromgeving.
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers bouwt een e-learning met behulp van het programma Lectora. De e-learning is (inter)actief en medewerkers kunnen de e-learning zelfstandig uitvoeren. Er zijn 5 korte toetsen toegevoegd om de medewerker te testen op de opgedane kennis.
Resultaat:
De e-learning wordt omgezet in Lectora. Als SCORM-pakket wordt de e-learning in de Elektronische Leeromgeving geplaatst.
Nederlandse ambassade in Polen
Klantvraag:
Wij willen middels een proeftraject een e-learning laten ontwikkelen op het gebied van bodem en bemesting voor Poolse boeren en Poolse agrarische scholen. Het lesmateriaal wordt in samenwerking ontwikkeld met drie agrarische universiteiten in Polen.
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers bouwt, in samenwerking met medewerkers van de drie genoemde universiteiten, een e-learning over de bodem en bemesting. De e-learning is zowel in de Poolse taal als in de Engelse taal uit te voeren.
Resultaat:
De e-learning wordt nu enthousiast ingezet door Poolse docenten op diverse agrarische scholen.
Weijs academie: een project van Van Wijlen en Van Esch
Klantvraag:
Wij willen gezamenlijke academie opzetten om onze medewerkers intern te kunnen opleiden met eigen cursussen.
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers zet een elektronische leeromgeving op in Moodle, met een eigen Look & Feel. In de leeromgeving worden cursussen geplaatst in het vakgebied van de twee bedrijven. Cursusbegeleiders kunnen middels rapportages inzien hoe de cursussen worden gevolgd door de medewerkers.
Resultaat:
Vooral in de winterperiode (rustige periode) wordt er intensief gebruik gemaakt van de academie. De medewerkers zijn enthousiast over de opleidingen en cursussen die worden aangeboden.
Wageningen Academic Publishers
Klantvraag:
Wij willen een korte e-learning laten ontwikkelen, als aanvulling op het boek ‘Insects as food and feed: from production to consumption’.
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers bouwt een website met kennistoets in Drupal. De site is voorzien van een aantal 360 graden macrofoto’s waarmee de eetbare insecten in close-up te zien zijn. Tevens verzorgen we een deel van de promotie voor de site.
Resultaat:
De website is een mooie aanvulling op het boek. De site was binnen een week na publicatie al bekeken in 48 landen wereldwijd.
Lentiz
Klantvraag:
Wij willen voor onze 4 AOC opleidingen/locaties gebruik maken van één Elektronische LeerOmgeving en willen na installatie de meeste werkzaamheden daarin zelf uit kunnen voeren. Wij verwachten naast een goed werkend systeem een goede begeleiding bij de introductie ervan en ondersteuning tijdens het schooljaar.
Oplossing:
Een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke leeromgeving ontwikkeld in Moodle. Bestaande lesmaterialen kunnen eenvoudig van oude systemen naar Moodle overgezet worden. Key-users getraind en vervolgens samen met key-users leraren getraind voor het gebruik van Moodle.
Resultaat:
Eén leeromgeving voor verschillende locaties met behoud van look & feel voor de vier verschillende locaties. Getrainde key-users en medewerkers, voorzien van een uitgebreide handleiding en een beschikbare helpdesk op de achtergrond. Door de op maat gemaakte rapportage tool hebben docenten direct en eenvoudig overzicht over het lesmateriaal en de door de studenten behaalde resultaten.
De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS)
Klantvraag:
Wij verzorgen allerlei soorten opleidingen en cursussen. Kunnen jullie ons helpen met de toetsing daarvan? En welke digitale mogelijkheden zijn er om onze cursisten te monitoren?
Oplossing:
AHA Leermiddelenbouwers ontwikkelde een elektronische leeromgeving in Moodle, waarin we bestaande scholing omvormden in e-learnings en waarbij we toetsvragen ontwikkelden. Cursisten kunnen nu onder meer oefenen met vragen over de wedstrijdreglementen, een examen afleggen, verslagen van hun praktijkprestaties opsturen, hun eigen resultaten bekijken of hun Ruiter- of Menbewijs behalen.
Resultaat:
Een rijk gevulde elektronische leeromgeving waar KNHS ook zelf goed mee overweg kan. We hebben hen getraind om zelf toetsvragen toe te voegen en rapportages te bekijken. Door deze flexibiliteit bepaalt KNHS zelf welke werkzaamheden zij zelf uitvoert en welke zij liever uitbesteedt. De elo telt inmiddels al meer dan 2.000 cursisten.
Business unit Open teelten van Wageningen UR, Sevia, VegIMPACT, Ghanaveg
Klantvraag:
Wij ondersteunen boeren en tuinders in Indonesië, Tanzania en Ghana op het gebied van gewasbescherming, bemesting, rekenvaardigheid en plantopkweek. Hoe kunnen wij de effectiviteit van onze trainingen verhogen?
Oplossing:
Een e-learning die boeren en tuinders volgen als voorbereiding op de training en die zij na afloop als naslagwerk kunnen gebruiken. Elke e-learning start met een nulmeting, waarna de cursist enkel de onderdelen uitwerkt die hij nog onvoldoende beheerst. De afsluitende toets kan desgewenst een certificaat genereren. De e-learning bestaat uit video’s (op locatie opgenomen), animaties en opdrachten. We ontwikkelden de leermodules in de talen Swahili, Indonesisch en Engels en bieden ze zowel online als stand-alone aan.
Resultaat:
De bijeenkomsten worden effectiever benut omdat de cursisten de benodigde kennis al verworven hebben. Zo is er meer tijd voor het inoefenen van praktische vaardigheden op het land.
Stigas
Klantvraag:
Kunnen jullie een e-learning ontwikkelen voor preventiemedewerkers op agrarische bedrijven.
Oplossing:
Een e-learning en informatiepagina voor preventiemedewerkers. De e-learning wordt afgesloten met een toets, waarbij preventiemedewerkers een certificaat kunnen halen.
Resultaat:
Een gebruiksvriendelijke e-learning met aantrekkelijk leermateriaal waarin preventiemedewerkers zichzelf kunnen bijscholen. De e-learning en toets zijn al door bijna 800 agrarische en groene bedrijven gebruikt.