Zó pakt de slimme hovenier van nu onboarden en opleiden van zijn mensen aan

Zó pakt de slimme hovenier van nu onboarden en opleiden van zijn mensen aan

Deel dit bericht

Jij weet als geen ander hoe belangrijk het is om de kennis binnen je organisatie op peil te houden. Maar hoe je dat precies doet? Het antwoord op die vraag is nog lang niet altijd even gemakkelijk. Want bied je klassikaal lessen aan? Of ga je voor e-learning? Hoe houd je mensen gemotiveerd? En hoe ga je om met de verschillende wensen van de cursisten? Elk mens is immers anders en waar de een graag een klassikale opleiding volgt met de mogelijkheid om fysiek vragen te stellen, is de ander juist enthousiaster over een e-learning die thuis gevolgd kan worden op een moment dat het past.

Animatievideo’s steeds populairder

Eddy Schoonhoven, directeur van AHA Leermiddelenbouwers: ‘We merken in de praktijk dat de inzet van animatievideo’s binnen de opleidingswereld snel aan populariteit toeneemt. Dat heeft enerzijds te maken met de manier waarop we hybride zijn gaan opleiden, waardoor mensen meer vanuit huis zelf online hun lessen volgen. En anderzijds zie je dat ons brein nu eenmaal beter in staat is om meer stof op te nemen als dit aangeboden wordt in een combinatie van tekst en (bewegend) beeld al dan niet begeleid door een voice over. Ook zien we dat hoveniers hun medewerkers meer en meer naar de brancheopleiding sturen die ook deels met e-learning werkt.

Kies voor speels

Stel je voor hoeveel mogelijkheden er zijn om op deze speelse, praktische manier kennis bij te brengen. Van klanten die hier gebruik van maken horen we terug hoeveel energie het geeft als mensen zélf de regie hebben over de manier waarop ze kennis tot zich nemen. Heb je het idee dat deze video’s duur zijn? Dat valt reuze mee. Wil je er meer over weten of gewoon even sparren met iemand die van wanten weet? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.


Deel dit bericht

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *